Vintermys i trädgården

Frisk luft och ljus mår vi bra av. Inte minst på vintern när dessa välgörande element är en bristvara och vi tillbringar mesta tiden inomhus. Men trötta, sega, vinterdagar kan den ljusbehandling som en halvtimme i trädgården ger, göra underverk! Gör i ordning en enkel sittplats, klä dig varmt, plocka fram en filt och laga en kopp varm choklad eller te och gå ut! Placera din stol eller bänk så att du har något vackert att vila ögonen på från din sittplats. En vintergrön växt, altanen med buxbomsklot i krukor, ett skulpturalt, avlövat träd. Och hittar du inget att titta på kan du fixa även det snygga själv! Häng några lyktor, ljusslingor, extra tjusigt fågelgodis eller några mobiler i ett träd. Sätt stolen en bit ifrån, tänd ljuslyktorna, sjunk ner med chokladkoppen och fyll lungorna med frisk, kall luft. Djupa andetag. Låt ögonen ta in så mycket som möjligt av ljuset, och jag lovar, du kommer att känna dig mycket piggare när du går in igen!

Säkerligen blir din mysiga lilla sittplats att vara en fröjd för ögat även när du själv inte vilar i dess famn. Placerad strategiskt utanför ett fönster ser du den även inifrån när det är alltför kallt, regnigt, snöigt, ruggigt för att vilja sitta där just idag. Imorgon är ju ny en dag. För djupandning och ljusladdning i trädgården.

6 comments

  1. Helt underbara tips till vinterträdgårds mys.
    Mmm . . . . varm chokladmjölk . . .
    Jag kan tänka mig att bara sätta mig där
    helt ogenerat och ta för mig av allt färdiga.
    Må väl önskar jag dig/ Eva

Kommentera

