Sportlovsträdgård i London

Sportlov i London någon? Oxford Street, Harrod’s och Hamley’s i all ära, men en liten trädgård sitter ju aldrig fel på semestern, eller hur? Så skönt med lite grönska som kontrast till trafikbuller och storstadshets. Hyde Park är inte dumt, men det finns fler fina parker som också ligger centralt.

DSC_6656 (2)

Holland Park, ligger väster om Hyde Park, så där lite lagom inklämt mellan spännande platser som Notting Hill, High Street Kensington och Portobello Market. Här finns inte bara en, utan till och med två japanska trädgårdar. Plus orangeri, cricket plan, lekplatser mm. Jag tog mig dit en sen eftermiddag i februari och fick genast den där ”axlarna-sjunker ner”-känslan så fort jag lämnade trafiken bakom mig. Holland Park kändes väldigt mycket mindre hektisk och aktiv än Hyde Park, mycket lugnare, mer för avkoppling för lokalbefolkningen helt enkelt.

DSC_6644 (2)

Hittade en julrospromenad och mer än så behöver ju inte jag för att bli nöjd….

DSC_6639 (2)

Så behöver ni lite grönska, paus från trafik, folksamlingar och shopping är en promenad i Holland Park varmt att rekommendera!

DSC_6666 (2)

DSC_6646 (2)

DSC_6663 (2)

 

One comment

Kommentera

