Odla, odla, odla!!!

Äntligen växer det så det knakar i våra små odlingslådor. Gröna blad till frukost lunch och middag.M Norrby-2766 kopia

I år har jag som många andra inspirerats av Sara Bäckmos bok Skillnadens trädgård och ska så i omgångar så det finns grönsaker hela sommaren ända in till hösten! Ja, jag får väl se hur det går med det, när sommaren kommer och vi åker iväg brukar alla odlingar ha svårt att överleva… Men ordentligt inspirerad av Saras bok blir jag! Böckerna Skillnadens trädgård och den informationsrika boken Alla fingrar gröna av Johannes Wätterbäck (som kom förra året) är en perfekt kombo av inspiration och fakta. Så jag är väl förberedd!!!

_90A3719-3

Nu är det bara att sätta igång. Gröna blad är det vi gillar mest så det satsar vi på! Vad ska du odla?

Text o bild Monika

One comment

  1. Sara Bäckmo är så inspirerande, hennes odlingar är så frodiga och det beror säkert på hennes sätt att odla med täckning. Jag vill också ha det frodigt men vi är borta mycket så det blir lite begränsningar i arbetet, men täckodling är ju bra. Det finns många böcker som är så intressanta och jag lägger dem på hög för att läsa så fort jag kan. Jag har sått malaberspenat som nu är utplanterad, svartkål och mangold och nästa vecka blir det några fler sorter.
    Kram Eva

Kommentera

