I midsommar och semestertid

IMG_0718-3

Äntligen solsken sommar och ledighet. Nu är det äntligen tid att vila och vara ute i solen och njuta. Plockade mina första blåbär i morse efter min morgonyoga!

IMG_0769-5

Sommar och ledighet och tid, är ochså tid att laga mat tillsammans. I år har vi en ny favorit i med oss, min vän Mia Gahne har kommit med en ny bok Somriga sallader, röror grillat och annat gott. Boken är toppenfin och väldigt inspirerande! Mias sköna sätt gör det enkelt att ta sig till boken och recepten. Vet inte hur många kokböcker jag har som jag tycker är vackra men som jag aldrig lagat någon recept ur… Med Mias bok är det tvärtom,  man blir inspirerad att laga och vi gör det!! På bilden har jag gjort en jordgubbsgazpacho men jag bytte ut melonen mot kombucha. Ny kombutcha favorit är Roots från Malmö, sju blommor. Kan man dricka en bättre dryck på Midsommar som det är idag!

Så GLAD MidSOMMAR önskar jag alla idag!

 

2 comments

Kommentera

