Våååår i Kew Gardens

DSC_5484-01 (Kopia)

I våras blev jag ivägskickad på jobbmöte i London och passade då på att stanna en dag extra för att besöka Kew Gardens, den stora Botaniska trädgården i Londons utkant. Det är lätt att ta sig dit med metro, men ligger som sagt i utkanten, så det tar ett tag. Väl värt resan dit var det i alla fall!

Tulpanerna blommade i buxbomsparterrerna, det rosa judasträdet i bakgrunden likaså (man kan ju bara drömma om en sådan blomning på det egna hemma i trädgården….)

DSC_5442-01 (Kopia)

Och vet ni – jag tajmade bluebells-blomningen perfekt! English bluebells växer ju vilt i England och jag har hört såå mycket talas om dem och såå länge drömt om att få se dem…och det var ljuvligt kan jag säga! Hela den vildare delen av Kew var fylld med blått….

DSC_5467-01 (Kopia)

Fast lite av det blå stod camassiorna för….inte mindre ljuvliga de!

Och så vår….det kändes vår i hela Kew….verkligen något att drömma sig tillbaka till…

DSC_5416-01 (Kopia)

Jag som älskar japanska trädgårdar var förstås i mitt esse i den japanska delen. Visserligen har jag varit i finare japanska, ja i Japan har jag ju inte varit, men i USA och Europa. Men helt ok ändå!

DSC_5429-01 (Kopia)

DSC_5432-01 (Kopia)

DSC_5419-01 (Kopia)

DSC_5423-01 (Kopia)

Om inte annat så för skönheten i allt det där gröna….

DSC_5512-01 (Kopia)

Ochså avslutar vi med en gullregnsbåge…kan ju aldrig vara fel…

Text och foto: Åsa

 

 

 

 

 

 

 

 

Lämna en kommentar